6 kwietnia 2012

31


Była jednak za duża na złodziejkę, zbyt uczciwa na skrytobójczynię, zbyt inteligentna na żonę i zbyt dumna, by podjąć jedyną powszechnie dostępną damską profesję. Dlatego została wojowniczką.

Terry Pratchett, Blask fantastyczny

Bardzo lubię ten cytat. Taki autoironiczny szkic mojej osoby. Dwa zdania i wszystko jasne. Kwintesencja moich cech uzasadniających to kim jestem. Dosyć wysoka, uczciwa, inteligentna i dumna kobieta stale w opozycji do życia według cudzych zasad. Walcząca o samo stanowienie przez całe życie. Dziś mija 31 jeden lat mojej walki o kształt swojego istnienia. Tak wiem uśmiechacie się teraz w duchu myśląc tak jasne przecież nie toczyłaś starć z innymi od niemowlaka. Toczyłam. Wy też. Takie małe proste bitwy o to by nie jeść wtedy kiedy się nie chce, iść spać kiedy się jest sennym a nie kiedy jest ciemno i być na rękach tego u kogo jest zwyczajnie dobrze. Nie przystosowałam się nigdy. Zaraz po rodzicach wszystkie panie przedszkolanki poznały moją siłę perswazji;) Tak naprawdę walka o to, by samemu o sobie decydować i rzeźbić swoje dni według swojego upodobania trwa cały czas. I nie jest jedyną z tych nie mających końca. Drugą jest ta o samego siebie, o to by w tak nie sprzyjających warunkach w jakich przyszło nam być na tym świecie nie zgubić siebie i tego, co jest dla nas najważniejsze. O to, by jak to pięknie ujęła Janis Joplin nie czynić siebie samego przedmiotem kompromisu. Nie ulegać innym i nie patrzeć na to, co ludzie powiedzą. Nie wpakować się w pracę bez perspektyw gdzie Cię nie szanują na dłużej niż to konieczne jeśli nie da się tego uniknąć. Nie wiązać się z kimś przy kim palą Ci się  na raz wszystkie lampki alarmowe w głowie tylko dlatego, że samemu jest o wiele trudniej. Nie działać pod jakąkolwiek presją czy to ludzką czy czasu. Zwyczajnie słuchać siebie na pierwszym miejscu przed innymi. Nie po to nam dano z góry serce i rozum by iść po cudzych śladach w czyimś cieniu. Pewnie, że nie jest łatwo stale walczyć jednak jest o co. To, co wygrywa się idąc przez życie za swoim własnym głosem jest bezcenne. Mimo wszystkiego, co przeszłam dalej głęboko wierzę, że nie ma innej drogi do szczęścia. Pozostałam wierna swojemu ja i dlatego dziś w swoje urodziny mogę spokojnie spojrzeć sobie w twarz i uśmiechnąć się do swojego odbicia. Wygrałam. Udało mi się siebie obronić. Mimo ran, dni bez cienia koloru, bólu i rozpaczy trwam. Jeszcze nie raz przyłożę życiu za kłody rzucane pod nogi. A po jutrze /dziś wiadomo nie czas na toasty/ wypiję  Sheridans’a z bliskimi za swoje zdrowie weterana przed kolejną wyprawą by zawalczyć o kolejną zmianę. 

A dla Was kochani tradycyjnie zostawiam torcik życząc smacznego




I moją urodzinowa piosenkę TU

28 komentarzy:

  1. Najlepsze życzenia Erisku :) Zdrówka, radości zadowolenia i samych jasnych i słonecznych dni :)) Cmok :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana:* I zdrówko i radość i słońce zawsze w cenie:)

      Usuń
  2. Eris-wszystkiego, co najpiękniejsze!

    OdpowiedzUsuń
  3. wszystkiego co najlepsze Erisku buziaki

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana teraz przeczytałam całość. Niegdyś rzekłaś, że jesteśmy bardzo podobne i chyba obie jeszcze nie wiemy jak bardzo. Każde słowa, które czytam u Ciebie, mogłabym się pod nimi podpisać. Pewna łacińska sentencja (może znasz) rzecze: vivere militare est. Życie jest walką. Ciągłą, nie kończącą się. Najważniejsze to, żeby nie paść tylko stawiać kroczki do przodu, choćby najmniejsze.
    Chętnie napiłabym się z Tobą Sheridans'a, którego uwielbiam z resztą, ale pewnie upłynie trochę czasu zanim zobaczymy się znów. Wcześniej wyściskałabym Cię mocno i powiedziałabym jak każde Twoje słowo jest na wagę złota. Życzę Ci wspaniałego, spokojnego, urodzinowego dnia.

    P.S. Cieszę się, że wszystko dotarło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo jesteśmy:) Charaktery nam się dublują;) Znam wiele łacińskich sentencji tą też, miałam to szczęście łaciny się uczyć. Jedną z moich ulubionych sentencji jest ta - Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo Kropla drąży kamień nie siłą lecz częstym padaniem. Konsekwencją i metodą małych kropli wszystko się da nawet kamień ulegnie;) Na pewno się w tym roku zobaczymy góry mi się marzą na urlop jak się uda go dostać to wyciągnę Cię nad Morskie Oko:) Był spokojny bardzo zajęty i jak to zwykle Wielki Piątek refleksyjny. Buziaki:*

      Usuń
  5. raz jeszcze wszystkiego najlepszego w dniu 31 urodzin ;D AUGURI !!!

    OdpowiedzUsuń
  6. ...kolejnych zmian na kolejne dni, wygranych z zyciem walk o swoje ja i swoje byc...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Iskierko oby się spełniły Twoje życzenia:*

      Usuń
  7. Wszystkiego najlepszego Eris!! :) spełnienia wszystkich marzeń oraz planów, samych dobrych i radosnych dni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Nikkuś:* Miło by było gdyby choć czasem się coś po mojemu ułożyło;)

      Usuń
    2. ;)
      Z kolei dzisiaj życzę Tobie Eris oraz Twoim bliskim zdrowych, spokojnych i radosnych Świąt Wielkanocnych :)
      Radosnego Alleluja!!

      Usuń
    3. Dzięki kochana, wstyd mi bo się nie wyrobiłam i nie zdążyłam Wam życzeń złożyć a teraz to już musztarda po obiedzie.

      Usuń
  8. Erisku, to jutro toaścik a dziś życzę Ci kochana niewyczerpanych zapasów siły i energii do dalszej walki o swoje szczęście, ogromnych pokładów nadziei i optymizmu, szczęścia do ludzi spotykanych na drodze życia, uśmiechu od losu, więcej czasu tylko dla siebie, przyjaciół i małych przyjemności, szalonej, gorącej, przenoszącej góry miłości, błogiego poczucia spokoju, bezpieczeństwa i spełnienia, zdrówka, uśmiechu, wygranej w totka, żebyś mogła zakupić sobie wakacyjną rezydencję w słonecznej Italii i na sam koniec, solenizantko droga, nie zmieniaj się i zawsze bądź sobą :*
    serdeczne uściski i buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana za cudne życzenia:* Póki co nie planuję się zmieniać i raczej mi tak zostanie;) Ściskam i stado pozytywnych fluidów wysyłam:)

      Usuń
  9. Dziś całym sercem życzę Ci
    spełnienia marzeń, pogody ducha, zdrówka, więcej świętego spokoju i samych przychylnych ludzi wokół.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Anetuś oby się spełniło:) Ściskam:*

      Usuń
  10. Wesołych Świąt Eris :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. To zdublowanie aż niemożliwe, żeby było prawdziwe.Z tą kroplą to nie wiem jak, ale chyba bym się nie zgodziła. Są kamienie tak twarde, że nic się nie da wydrążyć. Erisku zapomniałas o jednej ważnej rzeczy-musiałybyśmy się zsynchronizować urlopami, ja ostatnio dużo myślę o urlopie, ponieważ u mnie trzeba go zaplanować sporo wcześniej i nie wiem czy w ogóle powinnam decydować się na urlop w najbliższym czasie. Nad Morskie Oko to doskonale wiesz, że chciałam bardzo.Ściskam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co prawda to prawda:) Co do kropli pewnie, ze nie każdy kamień się skruszy zawsze muszą być wyjątki od reguły. Fakt teraz synchronizacja była by ciężka tym bardziej, że ja też mogę wziąć urlop tylko w określonym czasie ale może się uda zobaczymy. Odściskuje serdecznie:*

      Usuń
  12. Ano zobaczymy czy się zobaczymy:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Witaj Ertisku. Spóźnione,ale szczere:szczęścia,miłości i radosnych chwil.Wiosennie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ksanti:) Dziękuję pięknie za życzenia i odpozdrawiam słonecznie wbrew pogodzie:*

      Usuń