18 stycznia 2012

Sześć lat minęło jak jeden dzień...


Wydaje się bowiem [...] że piszemy nie palcami, lecz całą swą osobą. Nerw, który zawiaduje piórem, okręca się wokół każdego włókna naszej istoty, przewleka przez serce, przenika wątrobę.
Virginia Woolf,  Orlando (II)


Dzisiaj mija szósta rocznica założenia przeze mnie bloga. Od sześciu lat jestem z Wami i dzielę się tym, co mnie wzrusza, porusza i denerwuje. Tym, co mi na sercu, pod skórą i na wątrobie leży. Pisanie jest ze mną tak głęboko związane jak oddech. Nie jestem w stanie oddać słowami tego jak jest dla mnie ważne.  Zawsze kiedy udaje mi się wygospodarować trochę czasu piszę. Zupełnie naturalne dla mnie jest ubieranie myśli w słowa. Lubię usiąść przed komputerem z kubkiem kawy zamyślić się nad tym, co mnie aktualnie zaprząta i poszukać właściwego zbioru liter by móc to wyrazić jak najprościej i jak najbardziej obrazowo tak, by każdy czytający nie zastanawiał się co miałam na myśli, ale by to było jasne. Dla mnie najlepszym pisarzem jest ten, który jest ZROZUMIAŁY, który bez szyfrowania treści trafia słowem prosto do serca, myśli i uczuć drugiego człowieka.  Ambrose Bierce powiedział: Dobrze pisać to znaczy czynić myśl widzialną. I to właśnie staram się na łamach swojego bloga robić już od sześciu lat. Czasem udaje mi się to lepiej czasem gorzej a ostatnio cieszę się jeśli w ogóle daję radę usiąść w domu do komputera jednak mimo tego stale znaczę swoją obecność słowem. Bo ja jestem ze słów jak kiedyś powiedział mój przyjaciel i tymi słowami i sobą się z Wami dzielę. Jestem tu dla Was i dla siebie i chociaż coraz rzadziej to nie zamierzam opuścić swojego drugiego Domu. Dziękuję wam kochani za długoletnią wierność moim progom, zwierzenia na sofie przed kominkiem, wspieranie słowem i obecnością i wyrozumiałość względem mojego pojawiania się i znikania. Jesteście dla mnie bezcenni wszyscy razem i każdy z osobna.  Także Ci z kraju i z za granicy, którzy kryjecie się za tymi liczbami a nie w komentarzach:

Current Country Totals
From 2 Jun 2010 to 24 Dec 2011


Poland (PL)
7,881

Mazowieckie
2,185

Pomorskie
861

Slaskie
794

Dolnoslaskie
483

Malopolskie
432

Kujawsko-Pomorskie
423

Podlaskie
394

Warminsko-Mazurskie
358

Wielkopolskie
263

Zachodniopomorskie
240

Opolskie
206

Lodzkie
179

Lubelskie
148

Podkarpackie
105

Swietokrzyskie
68

Lubuskie
29

N/A
713





Ireland (IE)301

Dublin
245

Kildare
15

Meath
13

Louth
12

Cavan
6

Westmeath
3

Galway
3

Monaghan
2

Mayo
1

N/A
1


United States (US)239

California (CA)
160

Illinois (IL)
42

Iowa (IA)
8

New York (NY)
5

Oregon (OR)
3

South Carolina (SC)
2

Texas (TX)
2

District of Columbia (DC)
2

Ohio (OH)
2

Colorado (CO)
1

Georgia (GA)
1

New Jersey (NJ)
1

N/A
10

United Kingdom (GB)137

London
32

Suffolk
22

Birmingham
17

Bournemouth
8

Essex
7

East Sussex
4

Belfast
2

Southampton
2

Leeds
2

Staffordshire
2

Stirling
2

Manchester
1

Barnsley
1

Oldham
1

Lancashire
1

Cumbria
1

Fife
1

Perth and Kinross
1

Aberdeen City
1

Falkirk
1

Edinburgh
1

York
1

Liverpool
1

Durham
1

Blackpool
1

Norfolk
1

Cardiff
1

Havering
1

Enfield
1

Bristol
1

Croydon
1

West Sussex
1

Somerset
1

Bath and North East Somerset
1

Gloucestershire
1

Wiltshire
1

Walsall
1

Nottingham
1

Stoke-on-Trent
1

Wolverhampton
1

Worcestershire
1

Milton Keynes
1

Northamptonshire
1

Warrington
1

N/A
4


Netherlands (NL)112

Groningen
97

Noord-Brabant
7

Zuid-Holland
3

Noord-Holland
2

Drenthe
1

Utrecht
1

Gelderland


Belgium (BE)77

Brussels Hoofdstedelijk Gewest
73

Hainaut
3

Antwerpen
1

Germany (DE)63

Berlin
14

Nordrhein-Westfalen
12

Hessen
8

Baden-Wurttemberg
6

Bayern
4

Niedersachsen
3

Brandenburg
2

Schleswig-Holstein
1

Mecklenburg-Vorpommern
1

Hamburg
1

Rheinland-Pfalz
1

Sachsen-Anhalt
1

Sachsen
1

Bremen
1

N/A
7

Miło by mi było Was kiedyś poznać inaczej.  Decyzja o tym jak chcecie znaczyć tu swoją obecność zależy tylko od Was. Dla Was wszystkich kochani urodzinowy torcik:




Częstujcie się śmiało standardowo jest magiczny czytaj dla każdego starczy i nie tuczy;)


 I jeszcze na koniec  nie mogłam się oprzeć by się nie pochwalić najoryginalniejszym gościem w moich progach w minionym czasie otóż kochani niedawno odwiedził mnie ktoś z GABONU :D Żeby nie było, że ściemniam skopiowałam sobie feedjit:

Gabon left via adf.ly from "Dom moich myśli"
23:03:37 -- 1 day 22 hours ago

Gabon arrived on "Dom moich myśli".
23:03:35 -- 1 day 22 hours ago


Trzymajcie się ciepło kochani
Wasza Eris


45 komentarzy:

  1. kolejnych latek Erisku :) A tort bajeczny i jakie cudne kolorki :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki Kasiulku:* Też mi się podoba, szkoda, ze takiego nie umiem zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja pierdzielę gdzie jest Gabon???? co do rocznicy to gratuluję i to nie tyle pisania co znajdowania na to czasu i wytrwałości bo mnie w tym roku stuknie siódemka i wiem, że czasem ciężko z czasem a i kusi nie raz i nie dwa dać sobie spokój :)))

    Kolejnych lat, kolejnych gości (statystyki powalają) i ogólnie pisz dalej !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie wierze Polly że nie słyszałaś o akcji z Gabonem w naszej polityce (tu możesz nadrobić zaległości http://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/140279,jaroslaw-kaczynski-obrazil-gabon.html) Wszyscy trąbili o nim wszędzie i o słowach Kaczyńskiego:) Gabon jest w Afryce:) Dzięki za gratulacje póki co spokoju sobie nie dam i mam nadzieję, że Ty też nie:)

      Usuń
    2. nie oglądam wiadomości i nie czytam politycznych artykułów od baaaaaaaaaaaardzo dawna więc może dlatego nie mam pojęcia o czym mówisz ;D

      Usuń
    3. Ja też nie oglądam i nie czytam ale słucham w pracy radia a tam chcąc nie chcąc lecą wiadomości:)

      Usuń
  4. gabon jest w afryce, polly;)
    Kolejnych 6 lat eris:*

    OdpowiedzUsuń
  5. Eris kochana, ja Ci jestem wierna odkąd Cię poznałam w tych słownych progach. Pisanie samo w sobie nie jest sztuką, ale czynienie z pisania sztuki jest już czymś więcej.

    Polly-jak to dać sobie spokój!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem wiem kochana ja Wam też zawsze zostanę wierna:) Pisanie jest czymś niezwykłym dla mnie, bo niesie treść, która jest bardzo ważna.

      Usuń
    2. A powiadają, że słowa nic nie znaczą...Tutaj najpierw poznajemy się przez słowa, żeby potem w rzeczywistości ubrać je w całokształt osoby.

      Usuń
    3. Słowa wiele znaczą jeśli ktoś je wypowiada ze świadomością ich wagi a nie na wiatr. Każdego człowieka słowo ma inną wartość:)

      Usuń
  6. Ja też wciąż wiernie czytam i dziękuję Ci za to, że jesteś:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo:) Ja też się cieszę, że jesteś:)

      Usuń
  7. Mój ulubiony blog ma już 6 lat? No no, życzę naszej autorce 100 lat pisania i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluję wytrwałości w pisaniu! Przyznaję, że zachwyciłaś mnie opisem Krakowa - to było coś wielkiego. Byłam tam kilka razy - a jednak widzę, że w ogóle nie znam tego miasta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Kraków to nie było nic wielkiego chyba lepiej wyszła mi afrykańska opowieść na Kraków mało czasu miałam:) Ja z kolei byłam w Krakowie wiele razy a za każdym coś innego poznaję, chyba nie da się go tak zupełnie poznać.

      Usuń
  9. cioteczko, jestem, jestem i lecę z zyczeniami w wytrwałości w pisani :) Przesyłamy mleczkowe usciski i buziaki i bierzemy po kawałku torciku :D CMOK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana:* Odsyłam uściski i buziaki nadmorskiej cioteczki i smacznego życzę;)

      Usuń
  10. Polly-Ty mnie lepiej nie denerwuj bo zobaczysz!:P

    Eris-to prawda, są ludzie dla których słowa nie mają znaczenia. Na szczęście my nie należymy do tej grupy ludzi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My to w ogóle Rose jesteśmy z innej bajki:)

      Usuń
    2. chcesz mnie publicznie nastraszyć ??? krasnalu ??? :))))))))

      Usuń
    3. Eris-to prawda:)

      Polly-Wielkoludzie, juz nie potrzebuję o się przyznałaś u siebie, że nie potrafiłabyś przerwać blogowania:))

      Usuń
  11. Gratuluję rocznicy, 6 lat to szmat czasu :) kolejnych rocznic Ci życzę Eris :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szmat czasu ogromny zupełnie nie wiem kiedy to zleciało:) Dziękuję kochana:*

      Usuń
  12. Jeszcze wielu lat pisania Eris ! Gratulację !

    OdpowiedzUsuń
  13. ELu, kolejnych 106 lat blogowania Ci życzę :) I to ja dziękuje, nie tylko za Twojego bloga ale i za olbrzymią przyjemność możności poznania Cię nie tylko w sieci :)
    ten Belfast jakby co, to min ja :D
    pijana_powietrzem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko jak ty tez do 106 wytrwasz i będziemy dwie babcie blogerki;D Cała przyjemność po mojej stronie:) wiem Słońce żeś mi wybyła w połowie stycznia na emigrację i smutno mi bo teraz jeszcze ciężej nam się będzie spotkać:(

      Usuń
    2. pijana_powietrzem25 stycznia 2012 18:53

      Ale jak sie tu zadomowie, zapuszcze jakiś korzeń, zawsze będziesz mogła mnie tu odwiedzić... To dopiero będzie spotkanie, nie? :)

      Usuń
    3. Ja sama samolotem? Mogło by być ciekawie pewnie bym coś na bank pomyliła np. bramki, biletu nie odebrała na czas a na koniec trafiła na osobistą z moim zakręceniem;) Ale z drugiej strony dla Ciebie kto wie czy bym się nie odważyła a póki co czekam na realne namiary cobym mogła mieć wkład w Twoje nadchodzące święto:)

      Usuń
    4. Kochana, nawet sie nie wygłupiaj. Znając Twój rozmach, wykosztujesz sie po całości, a na to nie moge pozwolić. Z resztą jeszcze nie wiadomo, ile tu zostane, wszystko rozstrzygnie sie przed swiętowaniem :)

      Usuń
    5. E tam gadanie w końcu tylko raz w roku można zaszaleć a odrobina szaleństwa nigdy nie zaszkodzi;) Odezwij się jak będziesz wiedziała czy zostajesz czy wracasz. A tak w ogóle czy tak czy siak w odpowiednim czasie nie odmówię sobie przyjemności obdarowania w końcu zawsze może prezent u rodziców poczekać na Ciebie;P

      Usuń
  14. Witaj Erisku:)Cóż pisać?Bardzo dziękuję za Twoją chęć dzielenia się myślami. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ksanti:) Proszę bardzo, pozdrawiam ciepło:*

      Usuń
  15. skoro ten tort nie tuczy to ja najniższe pięterko rezerwuję całe:D Kolejnych lat z nami Erisku sobie życzę:D hehhehe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, ze nie tuczy;) Pięterko zaklepane:) Dziękuję kochana:*

      Usuń
  16. Erisku, coś ostatnio mam problemy z zostawieniem u Ciebie komentarza. Wszystko mi się zawiesza:/ Wygląda na to, że blogger mnie nie lubi ;P
    Może tym razem się uda :)
    Kochana życzę Ci aby pisanie nadal sprawiało Ci tyle przyjemności, żebyś zawsze miała na nie chęć i czas, a blogowe znajomości powiększyły się o kolejne grono pokrewnych dusz :)
    Tort robi wrażenie :)
    uściski

    OdpowiedzUsuń
  17. Czasami nie wiem czemu takie trudności się u mnie pojawiają to coś chyba wewnętrznie od blogera zależy. W każdym bądź razie cieszę się że teraz Ci się udało:)Dziękuję Ci za cudne życzenia, buziaki:*

    OdpowiedzUsuń
  18. haaalooo, kiedy będzie nowy wpis?? :))

    OdpowiedzUsuń
  19. Nowy wpis w przygotowaniu, przygotowanie w toku;)

    OdpowiedzUsuń
  20. aaaaha, bo już myślałam, że pajęczyny się tutaj zrobią z tego kurzu ;-))

    OdpowiedzUsuń