29 grudnia 2010

Cztery cytaty na Nowy Rok


Beata Pawlikowska

W dżungli niepewności

Cytat 1:

Na świecie panuje pewnego rodzaju umowa. Wszyscy ludzie bez wyjątku wstają rano z trochę wymiętą twarzą i rozczochranymi włosami. Najpiękniejsze kobiety bez makijażu wyglądają całkiem zwyczajnie – mają drobne plamki na skórze, niezbyt wyraziste oczy, czasem mają brudne włosy, zarośnięte brwi albo niezadbane paznokcie.

Na świecie potrzebni są jednak pozytywni bohaterowie, tacy jak Superman czy James Bond. I tacy, jak nieskazitelnie piękne kobiety, które z olśniewającym uśmiechem sugerują, że życie jest cudowne. Takie cudownie piękne istoty nie występują w przyrodzie, podobnie jak nie ma Supermana ani Lary Croft. Trzeba je więc stworzyć. I to jest ta sekretna umowa, jaka panuje na świecie. Wszyscy wiedzą, że zdjęcia kobiet na okładkach pism są poprawiane komputerowo, poza tym do samej sesji kobieta jest odpowiednio malowana, czesana i ubierana, oświetlona specjalnym światłem.

Zapomnij więc o idealnej kobiecie, której musisz dorównać. Bądź sobą. To jest największa wartość, jaką można zdobyć w życiu.

Cytat 2:

Brak poczucia własnej wartości nie wynika z braku wartości, tylko z tego, że człowiek boi się sobie zaufać i nie chce przyznać się przed sobą, że jest coś wart.

Brak poczucia własnej wartości nie jest dowodem na to, że człowiek jest bezwartościowy, tylko na to, że nigdy nie uwierzył we własne siły i nigdy nie poszukał sobie pozytywnych cech i talentów, które na pewno posiada. Człowiek cierpiący na brak poczucia własnej wartości jest jak właściciel bogatego sklepu o niepowtarzalnym asortymencie, który siedzi za ladą z zawiązanymi oczami i uparcie, z panicznym lękiem powtarza: „Ja nic nie mam, ja nic nie mam!”.

Jego problem nie polega na tym, że naprawdę „nic nie ma”, tylko na tym, że nie zdaje sobie sprawy z tego, że ma opaskę na oczach. Wystarczy więc ją zdjąć, żeby móc rozejrzeć się dookoła i zobaczyć jaka jest prawda.

Jestem głęboko przekonana o tym, że każdy człowiek ma w sobie coś wyjątkowego. Nie ma ludzi bezwartościowych. Są jedynie tacy, którzy jeszcze nie odkryli i nie zrozumieli na czym polega ich wartość.

Cytat 3:

Czasem jest tak, że z domu rodzinnego wynosi się przekonanie o swojej bezwartościowości. Kiedy człowiek czuje się jak śmieć, nie daje samemu sobie szansy na zmianę, bo śmieciowi należy się tylko pogarda i nienawiść.

Trzeba zacząć od pytania „kim JA jestem” i „kim JA chcę być”. Ja dla siebie. Nie dla innych, nie dla zaspokojenia ambicji rodziców ani nie po to, żeby spełnić czyjeś oczekiwania. Ja dla siebie. Czego pragnę. To jest pierwszy krok do tego, żeby polubić siebie i uznać się za istotę godna szacunku. Bo każdy człowiek jest wart tego, żeby go kochać. Nawet jeśli myślisz, ze jest inaczej. Każdy bez wyjątku zasługuje na przyjaźń i dobre uczucia. A Ty powinnaś być pierwszą osoba, która je sobie da.

Cytat 4:
Pamiętam dzień kiedy zrozumiałam dlaczego tęsknię do wioski Buszmenów w Afryce, z której niedawno wróciłam. Przypominałam sobie ich twarze i nagle uświadomiłam sobie, że oni nigdy niczego nie udają. Zawsze są po prostu sobą.

To zupełnie inaczej niż w naszej części świata, gdzie ludzie często grają jakieś role, żeby zrobić na kimś wrażenie. Pan X kupuje większy samochód, bo kiedy zobaczy go pan Y, że szczęka opadnie mu z wrażenia i pomyśli, że pan X jest szczęściarzem i świetnie mu się powodzi w życiu. Ludziom się wydaje, że im więcej zbudują dookoła takich pozorów, to naprawdę będą szczęśliwsi, ale w rzeczywistości jest odwrotnie.

Dlatego najlepszy uczeń w klasie niekoniecznie jest jednocześnie najbardziej szczęśliwy. Dobrze się uczy, bo chce zadowolić swoich wymagających rodziców, ale jednocześnie nie wie kim jest i czego pragnie. Stąd bierze się poczucie samotności i wyobcowania.

Znam wielu dorosłych, którzy nie widzą w lustrze swojej prawdziwej twarzy, bo nigdy jej nie poznali. Patrząc na siebie w lustrze starają się odgadnąć jaką opinie na ten temat mieliby inni, przypominają sobie uwagi na swój temat i czerpią z tego dobre albo złe emocje.

Słowo „ja” w naszym języku źle się kojarzy. Ale w życiu trzeba być pewnego rodzaju egoistą. Trzeba wiedzieć czego się pragnie i trzeba szanować swoje marzenia i dbać o swoje życie, bo jeśli Ty tego nie zrobisz dla siebie, to kto?...

________________

Zostawiam Was kochani z tymi słowami u progu Nowego Roku bez komentarza. Chciałabym tylko byście się wsłuchali w ich przekaz i byście do listy swoich noworocznych postanowień dodali to by siebie kochać, szanować i doceniać. Wszystkiego dobrego kochani

Wasza Eris


PS: Nie zapomnijcie o wróżbie z jajka niespodzianki. Moje już czeka na północ i szczerze mówiąc ogromnie jestem ciekawa co mi tym razem z przyszłości zdradzi:)
PS2: Dla niewtajemniczonych wróżba z jajka niespodzianki polega na:
- zakupie w/w przed Sylwestrową nocą
- otwarciu w/w po północy
- interpretacji zawartości w/w jako wróżby na Nowy Rok
PS3: Sprawdzalność wróżby jajecznej jest zadziwiająco porażająca i rokrocznie mnie zdumiewa.
PS4: Oczywiście standardowo wynik mojej wróżby zostanie udokumentowany i opisany na blogu
PS5: Wszystkich chętnych zapraszam do udziału we wróżebnej zabawie i do podzielenia się wrażeniami blogowo lub w komentarzu:)
 

20 komentarzy:

  1. my z Lu mamy już od 2 tygodni nasze jajka przygotowane ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. No to widzę, że Lu będzie miał pretekst do napisania pierwszej notki na Waszym blogu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale piekne cytaty az mam ochote nabyc ta ksiazkę :) Ja jajko tez juz mam tlezy schwowane od jakiegos czasu juz i tez mnie ciekawi co tam sie kryje :)
    Wszystkiego dobrego Erisku w nowym roku zeby przyniosl jak najwiecej wspanialych dni

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się, że Ci się spodobały:) To już moja czwarta wróżba i każda się spełniła więc ciekawość jest co roku większa:) I Tobie Kasiulku samych szczęśliwych dni:*

    OdpowiedzUsuń
  5. Oo, też mam już przygotowane jajka, w tym roku dwa ;) I racja...wróżby dziwnie się sprawdzają ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. a ja mam 3 jajka żeby było z czego losować:D miały być dla naszej trójcy ale z wiadomych podowdów siedze w domu , jajo sama sobie zinterpretuje bo ta Poluśkowa zeszoroczna minęła się z prawdą okrutnie :D... pierwszy raz w życiu spędzę sylwestra w domu sama i wiesz co ... wcale a wcale mnie to nie przeraża:D
    a cytaty poczytam sobie jutro:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mi się podobają te cytaty, są takie prawdziwie prawdzie. Mam nadzieję, że każdy z nas trochę z nich będzie miał. Co do wróżby, to do dziś nie wiem co znaczyła moja ubiegłoroczna koparka gąsienicowa, nic się nie wyrównało, do niczego się nie dokopałam.... Zobaczymy co będzie w tym roku :) Do siego roku !!!

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo trafne cytaty tylko .... jak zwykle się zachwycamy przez chwilę o nich pomyślimy a potem dalej wpadniemy w wir obecnego myślenia ... mało kto z nas weźmie sobie te słowa do serca:)
    Erisku życzę Ci żebyś znalazła się w tej grupie co skorzysta z tych mądrości:) Będę samolubna i sobie też tego pożyczę:D
    Buziak

    OdpowiedzUsuń
  9. Cytaty skłaniają do refleksji, są zwyczajnie prawdą.
    Zapomniałam dzisiaj kupić jajko-niespodziankę, jeśli jutro nie zapomnę, to po raz pierwszy strzelę sobie tę wróżbę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Soy czyżbyś była podwójnie ciekawa? :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pineska pewnie właśnie dlatego nie wyszła bo nie przez Ciebie interpretowana w tym roku będzie inaczej:) Wiesz co Twój samotny Sylwester jeszcze się pewnie okaże jednym z najlepszych święty spokój będziesz miała porozpuszczasz się poleniuchujesz i będziesz wypoczęta w przeciwieństwie do reszty świata:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cieszę się, że cytaty i Tobie przypadły do gustu:) Co do wróżby pewnie miała ukryte znaczenie;) W tym roku będzie dobra wróżba jakże by inaczej:) I Tobie kochana Do siego:*

    OdpowiedzUsuń
  13. Nikka w zupełności się z Tobą zgadzam:) Mam nadzieję, że jajo już pod Twoim dachem i podzielisz się ze mną Twoją wróżbą:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pineska cytaty wszelakie jak nic innego zapadają mi w pamięć i staram się te podobne do tych wprowadzać w życie i powiem ci, ze nawet mi wychodzi ale jak wiadomo nie zawsze. No i pewnie bądź samolubna należy Ci się;) buziaki:*

    OdpowiedzUsuń
  15. hehehe, nie, to nie ciekawość ;) To Zenek;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Erisku, w jaju siedział sobie piesek z hantlem w dłoni :)
    Jeszcze raz życzę dobrego Nowego Roku, pełnego nadziei i wiary.
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  17. Najlepszego w Nowym Roku:)A cytaty trzeba wcielić w życie i już(ha,ha..)Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nikkuś czyżby siłownia i nowy zwierzak w Nowym Roku?:) Dziękuję kochana za życzenia i wzajemnie:*

    OdpowiedzUsuń
  19. Wzajemnie Ksanti:) Już wcielam;) Buziaki:*

    OdpowiedzUsuń